NLP sopii myös nuorille!

NLP Practitioner -koulutus sopii myös nuorille

FM, NLP Trainer, Akaan lukion psykologian opettaja, Soile Enbäck-Kurvinen on kouluttanut lukiolaisista NLP Practitionereita  niin pitkään, ettei itsekään tiedä, montako lukiosta on lähtenyt NLP-työkalupakki kainalossa. Hän sanoo, että NLP tukee hyvin psykologian opiskelua nuoren itsetuntemusprosessissa.

– Myös ryhmäytymisessä sillä on suuri vaikutus. Lukiolaiset ovat aktiivisia toimijoita, harrastavat ja ohjaavat/valmentavat erilaisia ryhmiä: urheiluseurat, seurakunnan isoset, kerhojen vetäjät…he ovat saaneet kertomansa mukaan työvälineitä ohjaamiseen, itsetuntemuksen ja vuorovaikutukseen.

Kuusi Enbäck-Kurvisen opiskelijaa tekivät meille kaksi videota, joissa he kertovat omista NLP-kokemuksistaan.

NLP antaa avaimia elämän lukkoihin

Sairaanhoitajaopiskelija Sara Suutari ja erityspedagogiikkaa opiskeleva Jessica Sakala pohtivat videossaan elämän tärkeitä taitekohtia ja NLP-menetelmistä niihin saatavaa tukea, tiukkaa asiaa tunteiden kautta. Sara ja Jessica ovat vuoden 2020 ylioppilaita Akaan lukiosta.

• Ylioppilas v.2020, NLP Practitioner Jessica Sakala,opiskelee erityispedagogiikkaa avoimessa yliopistossa ja toimii tällä hetkellä koulunkäyntiavustajana yläkoulussa. Jessica pyrkii opiskelemaan luokanopettajaksi. Hän käyttää NLPtä mm musiikkiharrastuksessaan valmistautuessaan konsertteihin sekä yläkoululaisten ohjaamisessa
  • Ylioppilas v. 2020, NLP Practitioner Sara Suutari. Opiskelee sairaanhoitajaksi. Sara hyödyntää NLP tä hoitotyössä ja omien tavoitteiden asettamisessa.
  • Jessican ja Saran video aukeaa tästä!
Akaan lukion ylioppilaat Jessica Sakala (vas) ja Sara Suutari (oik).

NLP lukiolaisen arjessa

Akaan lukion abiturientit Samu Hakala, Valto Välimäki, Leevi Toivonen ja Leo Mäntysaari kertovat videollaan, miten NLP:tä voi hyödyntää urheilussa ja matkalla ammattiin. Tiivis, havainnollinen ja viihdyttävä johdantokurssi alle viidessä minuutissa!

• Abiturientti Samu Hakala.Samu opiskelee Akaan lukiossa NLP tä, koska hyödyntää sitä mm urheilussa. Hän pelaa pesäpalloa Manse PP:n poikien superpesiksessä (juniorien korkein sarjataso) sekä miesten Suomen sarjaa samassa seurassa. Samu toivoo tulevaisuudessa työskentelevänsä markkinointialalla, jossa NLP:llä on paljon annettavaa
  • Abiturientti Valto Välimäki opiskelee Akaan lukiossa NLP tä ja hyödyntää sitä mm jalkapallossa. Valto pelaa SM-liigassa A-junioreissa. Hänen tavoitteensa on hakeutua lukion jälkeen liikuntatieteelliseen ja liikunnan opettajaksi.
  • Abiturientti Leevi Toivonenopiskelee Akaan lukiossa.  Leevi toimii partiossa ryhmänohjaajana. Hän uskoo, että tulee hyödyntämään NLP tä tulevaisuudessa myös ammatissaan.
  • Abiturientti Leo Mäntysaari opiskelee Akaan lukiossa ja on ollut mukana tekemässä videota, vaikkei näykään kuvissa.
  • Samun, Valton, Leevin ja Leon video aukeaa tästä!
Valto Välimäki (vas), Samu Hakanen ja Leevi Toivonen opiskelevat Akaan lukiossa.