Suomen NLP-yhdistys ry.

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen NLP:stä kiinnostunut.

SUOMEN NLP-YHDISTYKSEN TAVOITTEITA ON MM.:

• Toimia NLP:n tunnetuksi tekemiseksi, soveltamiseksi ja kehittämiseksi Suomessa
  • Ylläpitää verkkosivustoa nlpyhdistys.fi, ajankohtaisia somekanavia (esimerkiksi Facebook)
  • Julkaista NLP-aiheista asiantuntijalehteä: NLP Mielilehteä, sekä NLP-aiheista kirjallisuutta
  • Viestiä NLP-aiheisista tapahtumista, järjestää jäsentilaisuuksia ja koulutusta
  • Olla aktiivinen paikallistoiminnan tukija: tarjota rakenteita, tietoa ja taloudellista tukea paikallistoimintaan
  • Toimia alansa asiantuntijana tavoitteenaan tukea eri sovellusalojen ja mm. NLP-asiantuntija-, -valmennus ja -koulutustahojen ja työtä ja verkottumista
  • Toimia yhteistyössä muiden suuntausten ja lähestymistapojen kanssa tavoitteenaan lähestyä elämää systeemisenä ilmiönä
  • Verkostoitua kansainvälisten NLP-toimijoiden kanssa
  • Järjestää vuosittain (tai esim. kerran kahdessa vuodessa) isompi NLP-tapahtuma. Esimerkiksi kotimainen tai kansainvälinen konferenssi tai jäsenille etuhintainen ja/tai lisäsisältöä tarjoava kongressimatka tapahtumaan ulkomailla ja/tai tutustuminen jonkun toisen maan NLP-yhdistyksen toimintaan

NLP-yhdistyksen jäsenet voivat liittyä myös yhdistyksen paikallisiin tai tietyn teeman ympärille perustettuihin toimintaryhmiin. Kysy lisää paikallisista ryhmistä ja teemaryhmien toiminnasta nlpillat@nlpyhdistys.fi ja 040 630 9876.

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen NLP:stä kiinnostunut.

NLP-YHDISTYS HISTORIA

NLP-yhdistys perustettiin vuonna 1990. Perustajajäseniä olivat suomalaisen NLP:n pioneerit, mm. Veli-Matti Toivonen ja Peter von Harpe. Ensimmäisen toimintavuoden muutamasta kymmenestä jäsenestä yhdistyksen jäsenmäärä on kasvanut lähes tuhanteen jäseneen. Suomessa on nykyisin yhdistyksen arvion mukaan pari tuhatta NLP Practitioner tai Master Practitioner -tutkinnon suorittanutta sekä yli 150 NLP Trainer -tutkinnon (NLP-kouluttajadiplomin) suorittanutta. Lisäksi tuhansien eri alojen ammattilaiset ovat suorittaneet NLP:n lyhytkursseja.